آیفون 12 مینی

اگر از من سال کنید که کدام یک از چهار مدل مختلف آیفون 12 جدید را بدون ارائه زمینه دیگری در مورد نیازها یا خواسته های خود خریداری کنید ، به شما می گویم که آیفون 12 معمولی را بدون س .ال بخرید. این بهترین تعادل در اندازه صفحه نمایش ، فضای ذخیره سازی ، دوربین ها ، دوام باتری و ارزش آن است. به نظر من بهترین آیفون 12 برای اکثر مردم است. فروشگاه همیشه تخفیف.

اما iPhone 12 mini مورد علاقه من است.

برای اولین بار در طی سالیان متمادی ، اپل یک گوشی عمدی کوچک تولید می کند. نکته مهم این است که برخلاف سایر تلفن های کوچک ، اپل قطعات بدتری را در آن قرار نمی دهد. آیفون 12 مینی دارای تمام ویژگی های مشابه آیفون 12 بزرگتر است. این دوربین دارای دوربین های مشابه ، پردازنده یکسان ، همه چیز صرفه جویی در دو مورد است: اندازه صفحه نمایش و عمر باتری.

آیفون 12 مینی با قیمت 729 دلار برای مدل 64 گیگابایتی در ایالات متحده آغاز می شود ، اما 50 دلار بیشتر مدل 128 گیگابایتی را دریافت می کند و این گزینه بسیار بهتری است. این یک تلفن کوچک است ، اما تلفن ارزان نیست.

iPHONE 12 MINI HARDWARE

معمولاً مراجعه به تلفن ها بر اساس اندازه صفحه نمایش آنها و برای آیفون 12 مینی ، این تعداد 5.4 اینچ به صورت مورب است. اما این تعداد اصلاً داستان را روایت نمی کند. این گوشی کوچکتر از طراحی سنتی آیفون با دکمه های صفحه اصلی 4.7 اینچی است که از آیفون 6 مشاهده کردیم از طریق مدل های 6S ، 7 ، 8 و 2020 SE ، حتی اگر صفحه نمایش بزرگتر باشد.

به این دلیل که 12 mini ، درست مثل بقیه خط های آیفون 12 ، برای باز کردن قفل به صفحه نمایش OLED مدرن تر و Face ID notch تغییر یافته است. خرید گوشی اصل. این دو ویژگی به اپل اجازه می دهد تا گوشی را با حداقل حاشیه و حداکثر صفحه نمایش طراحی کند.

با وجود اندازه صفحه نمایش کوچکتر ، آنچنان که انتظار دارید از دست نخواهید داد. در مقایسه با آیفون 12 معمولی با صفحه نمایش 6.1 اینچی ، شاید یک یا دو خط متن وجود داشته باشد که قطع شده باشد. چیزی که در واقع از دست می دهید این حس غوطه وری است که می توانید هنگام بازی یا تماشای فیلم از یک صفحه بزرگتر دریافت کنید. این تنها زمان هایی بود که این صفحه احساس تنگی می کرد.

اگر به صفحه ضربه بزنید ، به این دلیل است که مانند بسیاری از گوشی های اندرویدی - از جمله Pixel 5 ، سرعت تازه سازی بالایی را ارائه نمی دهد ، که فاصله زیادی با اندازه iPhone 12 mini ندارد. من بیشتر ناراحت هستم که آیفون های Pro آن را ندارند - در اینجا در mini ، فکر می کنم عمر باتری از اهمیت بیشتری برخوردار است.

برای من ، آیفون 12 مینی بیشترین یادآوری آیفون 5 است. بله ، این بزرگتر است و به جای آلومینیوم دارای یک صفحه پشت شیشه ای است ، اما دارای جنبه های مربع جدا شده آلومینیوم و احساس عمومی بودن یک شی است که برای متناسب با دست خود باشید. لوازم جانبی. این تلفنی است که به معنای واقعی کلمه می توانید در آن چنگ بزنید.

تلفن همراه با تحمل محکم و لمس های ظریف مانند لبه های کاملاً مورب ، ساخته شده است. شیشه عقب براق و ریل ها مات هستند - در واحد بررسی سیاه و سفید ما ، ریل ها به جای اینکه سیاه واقعی باشند ، دارای نوعی ورقه ورقه هستند. برجستگی دوربین در پشت و بریدگی Face ID در قسمت جلو نسبت به اندازه کوچکتر گوشی به نسبت متناسبی بزرگ است ، اما به هر حال آزار دهنده نیست.

از آنجا که کمی باریک تر است ، با انگشت شست می توانید به سمت مخالف صفحه دسترسی پیدا کنید. از آنجا که کمی کوتاه تر است ، بسیاری از افراد می توانند بدون حرکت دادن دست در چنگال های بی دست و پا و یا خطر افتادن تلفن ، به حرکات کش رفتن به بالا برسند.

این شانس بسیار زیادی برای قرار گرفتن در جیب های کوچک دارد - نوعی که در شلوارهای مخصوص خانمها بسیار رایج است.

به عنوان یک مرد با جیب های بزرگ و دستان بزرگ ، من قوی ترین احساس را در مورد اینکه چرا داشتن یک گزینه کوچک آیفون بسیار ناامید کننده است ندارم. اما من با کسانی که این احساس را تأیید می کنند 100 درصد همدردی می کنم - خوشحالم که اپل آن را تشخیص داده است و امیدوارم سایر شرکت های تلفنی همان کاری را انجام دهند که معمولاً انجام می دهند و از نظر اپل پیروی می کنند.

باتری و عملکرد IPHONE 12 MINI

اپل تصمیم گرفت آیفون 12 مینی از نزدیک با ویژگی ها و مشخصات آیفون 12 معمولی ساخته شود. این یک هدف ستودنی است ، اما وقتی از آن استفاده کردم ، خودم را کمی حدس می زنم که این تصمیم را کمی می گیرم.

جای تعجب است که بگوییم من از میزان بسته بندی اپل در فضای خیلی کوچک تحت تأثیر قرار گرفته ام - اما من هم هستم. آیفون 12 مینی دارای سریعترین پردازنده در هر گوشی است ، دارای همان سیستم دوربین دوگانه با آیفون 12 است و به طرز قابل توجهی همه قطعات و آنتن های لازم برای هر دو زیر 6 و (در آمریکا) mmWave 5G را دارد. سریع است ، چند وظیفه ای خوبی دارد و هنگام استفاده از آن احساس سازش نمی کند. این واقعاً یک شاهکار شگفت انگیز از فناوری است.

به هر حال تا زمانی که باتری از بین نرود شگفت انگیز است.

من نمی خواهم آن را پودر قند کنم و نه بیش از حد در مورد آن وحشتناک باشم ، اما عمر باتری در آیفون 12 مینی به طور قابل توجهی از آیفون 12 ، که یک قدم نسبت به آیفون 11 باتری پایین است ، بدتر است. طاها بیوتی. برای من ، این به اندازه کافی خوب است ، اما این بدان معنی است که من در حال حاضر متفاوت از تلفن های بزرگتر از آن استفاده می کنم.

بدون هیچ تلاشی در این زمینه ، من به طور مداوم باتری آیفون 12 مینی را تا اوایل شب تخلیه می کنم. من می گویم منصفانه است که انتظار داشته باشیم 12 mini چیزی در حدود چهار ساعت زمان کنترل با مواردی مانند وبگردی ، فیس بوک و عکس گرفتن را تنظیم کند. بازی های شدید به شما این فرصت را می دهد تا درصد به دقیقه تیک خوردن باتری را تماشا کنید.

بد نیست ، اما قطعاً عالی نیست. احساس من بعد از کمی کمتر از یک هفته این است که گذراندن یک روز نیاز به کمی مدیریت باتری دارد. مانع از این شوید که یک ساعت به یک بازی Apple Arcade بپردازید ، بدانید که موقعیت بعدی شارژ شما کجاست و مهمتر از همه تمایل به روشن کردن حالت کم مصرف است.

البته با سیستم MagSafe مبتنی بر آهنربا جدید Apple برای موارد و شارژ بی سیم کار می کند. با استفاده از MagSafe ، آیفون 12 mini حداکثر به شارژ بی سیم 12 وات می رسد به جای 15 وات شارژ در آیفون های بزرگتر ، اما از آنجا که باتری کوچکتر است ، زمان شارژ کلی تقریباً یکسان است. تبلیغات.

دقیقاً چقدر کوچک است؟ اپل هرگز مشخصات دقیق باتری را ارائه نمی دهد - و اگرچه با آن مخالفم ، دلیل آن را می گیرم. فاکتورهای زیادی بر دوام باتری تأثیر می گذارند و آیفون 12 مینی از صفحه نمایش OLED کوچکتر بهره مند است. اما 5G هم دارد.

واقعیت 5G در ایالات متحده همچنان با اعتیاد به مواد مخدر بسیار متفاوت است. این کاملاً به این بستگی دارد که در کدام شبکه قرار دارید و در کدام قسمت از کشور یا شهر قرار دارید. اغلب سرعتها معادل LTE هستند. اگر در گوشه سمت راست خیابان ایستاده باشید و mmWave دریافت کنید ، می توانید سرعتی حیرت انگیز بدست آورید - تا زمانی که در خیابان قدم بزنید و به همان LTE ای که سالهاست استفاده می کنیم برگردد.

من اغلب باید به مردم یادآوری کنم که طراحی تلفن اجتناب ناپذیر نیست. سئو. اپل تصمیم گرفت این آیفون 12 مینی ضخامت آیفون 12 را حفظ کند و تصمیم گرفت که قطعات اضافی مورد نیاز mmWave 5G را نیز حفظ کند. ترجیح می دهم هر دو چیز را در ازای باتری بزرگتر از دست بدهم.

منبع : ویکی پدیا